مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

کدام رمز‌ارز‌ها برای ربات‌های معامله‌گر مناسب ‌تر است؟ معرفی ‌ربات‌های ترید رمز‌ارز

Tuesday، ۱۹ Mehr ۱۴۰۱

چرا تعداد بسیار زیادی رمز ارز  وجود دارد؟ 

در مارس سال 2022 حدودا 17791 رمز ارز با توجه به آمار سایت کوین مارکت کپ وجود دارد . یعنی تقریبا سالانه 1300 رمز ارز از زمان ظهور بیت کوین در 13 سال پیش به دنیا عرضه شده است. 

بیایید این تعداد را با ارزهای فیات مقایسه کنیم. بر اساس بررسی های بسیاری که انجام شده ،  حدود 180 ارز فیات در گردش وجود دارد و این تعداد در شصت سال گذشته نسبتاً ثابت بوده است. 

از زمان راه اندازی بیت کوین در سال 2008، بازار رمزارز دستخوش یک سری مایلستون (نقاط عطف) شده است. برای درک رشد تصاعدی رمزارز ، و نحوه تشخیص  بهترین ارزهای دیجیتال از بقیه ، اجازه دهید ابتدا برخی از نقاط عطف اصلی در حوزه رمزارز  را با نگاهی به یک جدول زمانی کوتاه بررسی کنیم.

2008–2013 : سال های شکل گیری رمزارز 

دامنه bitcoin.org در 18 آگوست 2008 ثبت شد. تنها چند ماه بعد در 31 اکتبر، مخترع مستعار به «ساتوشی ناکاموتو» وایت پیپر بیت کوین "Bitcoin: A Peer to Peer Electronic Cash System."را منتشر کرد .  این دو رویداد اساسی منجر به تولد رمزارزهایی که امروز می شناسیم، شد.

در 8 ژانویه 2009، کد بیت کوین عمومی شد. در 12 ژانویه، اولین تراکنش در شبکه بیت کوین زمانی ثبت شد که ساتوشی ناکاموتو 10 بیت کوین را برای هال فینی ارسال کرد. در عرض چند سال، دوام بیت کوین منجر به ظهور ارزهای دیجیتال رقیب به نام "آلت کوین" و همچنین صرافی های رمزارز شد که باعث افزایش سریع ارزهای غیر متمرکز و رمزگذاری شده شد . 

(به عنوان مثال، لایت کوین (LTC) اولین آلت کوین ، در 7 اکتبر  2011 راه اندازی شد .)

اولین صرافی‌های ارزهای دیجیتال (Bitstamp و Kraken ) در سال 2011 راه‌اندازی شدند. صرافی‌های رمزارز  با ارائه دسترسی متمرکز و آسان، احتمالاً یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در ایجاد خط فکری غالب درباره رمزارز ها ایفا کرده‌اند.

در اکتبر 2013، اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در ونکوور راه اندازی شد. در این بازه زمانی ، تعداد رمزارزهای در گردش به 67 عدد افزایش یافت . 

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر بیت کوین میکر،‌ این ربات مانند یک ماینر کار میکند و با الگوریتم قوی و پیشرفته خود تعداد بسیار زیادی ترید را برای شما بر پایه بیت‌کوین انجام میدهد،‌به این صورت که ارز مبدا میتواند هر ارزی باشد (ADA / ETH / BCH , ...) اما ارز پایه قطعا بیت‌کوین است و سود را به بیت‌کوین دریافت میکند،‌ برای همین این محصول را ربات معامله‌گر بیت‌کوین ساز نام‌گذاری کردیم.

2014–2020 : سلطه رمزارز وظهور DeFi 

رشد سریع ارزهای دیجیتال با ICO ( عرضه اولیه ) بسیار موفق اتریوم در سال 2014 آغاز شد. البته طرف دیگر این است که موفقیت اتریوم به طور موثری مد شدن ICO را آغاز کرد (ما در پایان پست نگاهی به این مد خواهیم انداخت). اتریوم با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین و dApp ها ( برنامه های غیرمتمرکز ) ، که نشانه های ظهور DeFi بودند ، عملاً از نظر بسیاری تبدیل به ستاره راک دنیای رمزارز شد. برخی حتی استدلال می کنند که بیشتر آلتکوین ها وجود خود را مدیون اتریوم هستند. تا پایان سال 2016، 644 ارز دیجیتال به وجود آمده بود ! 

در این بازه زمانی  چندین کشور اتحادیه اروپا در مورد راه های پیش رو در مورد چارچوب نظارتی رمز ارز برنامه ریزی کردند  . سامسونگ همچنین تایید کرد که چیپ هایی را برای استخراج رمزارز ها  طراحی می‌کند، و این اعلامیه نشان‌دهنده این واقعیت بود که رمزارز  آمده اند که بمانند . 

ژاپن همچنین در سال 2017 قانونی را تصویب کرد که BTC را به عنوان یک روش پرداخت قانونی به رسمیت می شناخت. همچنین بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت و دارایی سرمایه گذاری در نروژ پذیرفته شده است.

2020 تا کنون : رمزارز تبدیل به یک جریان اصلی  ( مین استریم ) می شود . 

ممکن است برای گفتن این حرف زود باشد ، اما در حال حاضر برخی  از چند سال گذشته به عنوان عصر طلایی ارزهای دیجیتال یاد می کنند. NFT ها همه جا هستند، DeFi به رسیدن به جریان اصلی نزدیک‌تر شده و تعداد بی‌سابقه‌ای از کسب‌وکارها و سازمان‌ها از جمله مایکروسافت، استارباکس، و تسلا و بسیاری دیگر شروع به پذیرش رمزارز به عنوان پرداخت کردند .

در سال 2020، اتریوم ETH 2.0 را راه‌اندازی کرد که علاوه بر موارد دیگر، قرار است مکانیسم اجماع اثبات سهام را جایگزین اثبات کار کند. مفهوم staking ارائه شده در ETH 2.0 مقیاس پذیری را افزایش می دهد و قابلیت های DeFi را بیشتر گسترش می دهد. در ژانویه 2022، اتریوم ETH 2.0 را به عنوان "لایه اجماع" تغییر نام داد تا تغییرات ایجاد شده در شبکه را منعکس کند.

همزمان که DeFi با ارزش 236 میلیارد دلاری ثبت کردن به نقطه اوج های تاریخی رسیده است  ، رمزارزها و پروتکل های متعددی برای جذب هجوم سرمایه به فضای کریپتو پدیدار شدند. تا پایان سال 2020، 4501 ارز دیجیتال در گردش بود و تا فوریه 2022 این تعداد بیش از دو برابر شد و به بیش از 10300 رسید.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه محصولات ربات‌های معامله‌گر نیمه اتوماتیک ، ربات‌های معامله‌گر تمام اتوماتیک و یا ربات‌های دستیار ترید با کیفیت ترین ربات‌های بازار ایران را مشاهده کنید و با مراجعه به صفحه توضیحات محصولات ربات‌های تیم تردینگ ربات، جزئیات ربات‌ها ،‌بک تست‌ها و نتیجه عملکرد آن‌ها را مشاهده کنید.

ربات‌های معامله‌گر نیمه اتوماتیک

ربات‌های دستیار ترید

ربات‌های معامله‌گر تمام اتوماتیک

دلایل رشد انفجاری رمزارز 

خب چرا ارزهای دیجیتال؟ و چرا الان؟ بیایید نگاهی به برخی از دلایل زیربنایی رشد چشمگیر و مستمر ارزهای دیجیتال و پذیرش گسترده آنها بیندازیم : 

  • کد های منبع باز

این ممکن است مهمترین دلیل افزایش تصاعدی کریپتو باشد. به بیان ساده، کد زیرساخت هر پروژه رمزارز و  بلاک چین باز به عنوان نرم افزار منبع باز توسعه داده شده است. پیتر ون والکنبرگ که در سال 2017 برای  Coin Center می نوشت به مزایای متعدد این نرم افزار اشاره کرد، زیرا "به طور مشترک تولید می شود، آزادانه به اشتراک گذاشته می شود، به طور شفاف منتشر می شود، و توسعه می یابد تا یک کالای اجتماعی باشد تا دارایی یا تجارت یک شرکت یا شخص واحد." در غیاب مرزبان های دولتی یا شرکتی، هر کسی در هر کجای دنیا که مهارت های لازم را داشته باشد می تواند با نرم افزار منبع باز تعامل داشته باشد.

زمانی که ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد، کد منبع بلاک چین عمومی شد . این یعنی هر کسی می تواند کد را کپی کرده و آن را بهبود بخشد. مزایای این کار این است که برنامه نویسان می توانند در زمان واقعی برای شناسایی و رفع اشکالات احتمالی به سرعت همکاری کنند، کاربران تشویق به اصلاح کد، اضافه کردن ویژگی های جدیدتر و راه اندازی ارزهای دیجیتال جدید می شود .

چنین تغییراتی می تواند مثبت یا بحث برانگیز باشد. بلاک‌چین‌ها، درست مانند همه نرم‌افزارها، در طول زمان توسعه می‌یابند و یکی از نتایج تکامل‌های مداوم آن‌ها «فورک» نامیده می‌شود. ما شاهد افزایش تعداد "هارد فورک ها" بوده ایم، که اغلب هنگام ارتقاء زنجیره های معمولی اتفاق می افتد. یک هارد فورک دو تاریخچه تراکنش متفاوت ایجاد می کند که در نتیجه با انحراف از رمزارز موجود، رمزارز جدیدی ایجاد می شود. برجسته ترین هارد فورک های بیت کوین ، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) هستند . 

همچنین ببینید :‌دسته بندی و انواع ربات‌های معامله‌گر

  • پذیرش اصلی ارزهای دیجیتال

در طول سال‌ها، رمزارز ها ، به‌ویژه بیت‌کوین، از دارایی‌های حاشیه‌ای کمتر شناخته‌شده به کالاهای سرمایه‌گذاری اصلی و گزینه‌های پرداخت مناسب تبدیل شده‌اند. در سال 2020، دفتر کنترل ارز ایالات متحده (OCC) به بانک های ایالات متحده اجازه داد تا خدمات نگهبانی رمزارز ها  را ارائه دهند. برای  مثال، در 9 نوامبر 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بیانیه خود را در مورد خطرات، مقررات و فرصت های DeFi منتشر کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، در این بازه زمانی  شرکت‌های پرداخت غول‌پیکر مانند پی پال، ویزا و مسترکارت با شرکت‌های مختلف بلاک چین برای ارائه خدمات رایج رمزارز مشارکت کردند.

باوجود اینکه همه‌گیری کووید 19 باعث توقف بسیاری از تجارت ها و زندگی مردم در سطح جهانی شد، اما تأثیر معکوسی بر روی رمزارز ها داشت. اکونومیک تایمز گزارش داد : «سال گذشته سال مهمی برای رمزارز ها و بلاک چین بوده است. در مواجهه با چنین فروپاشی شدید و اقتصادی، رمزارز ها ثابت کرده‌اند که انعطاف‌پذیر هستند. خوشبختانه، افزایش سریع دسترسی به اینترنت پرسرعت جهانی و دیجیتالی شدن، محیطی مناسب برای ارز دیجیتال ایجاد کرده است.»

موسسات سرمایه گذاری  نیز به بازار رمزارز هجوم آورده اند. اکثر موسسات سرمایه گذاری در حال حاضر مقداری ارز دیجیتال را در رزومه شخصی (پورتفولیو) خود نگه می دارند. یکی از تحلیلگران استدلال کرده است :  «استیبل کوین ها  ( رمزارز های پایدار ) می توانند به پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال کمک کنند و این به سرمایه گذاران نهادی دلیلی می دهد تا سرمایه بیشتری را به این ارزهای ترکیبی سرازیر کنند.» و طبق گزارش Coinbase، باید منتظر رشد تعداد صندوق‌های رمزنگاری و صندوق های  قابل معامله (ETF) که مورد تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC )  هستند باشیم . 

همه اینها نشان دهنده پذیرش اصلی قریب الوقوع رمزارزها  است . دیگر از احتمال خارج شده و بحث بر سر زمان وقوع آن است . 

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر آلت کوین میکر،‌ این ربات مانند یک ماینر کار میکند اما نه برای ماین و استخراج کردن بیت‌کوین، بلکه برای ساخت آلت‌کوین، چون سود خود را بر حسب آلت‌کوین ها میگیرد و با الگوریتم قوی و پیشرفته خود تعداد بسیار زیادی ترید را برای شما بر پایه بیت‌کوین انجام میدهد،‌به این صورت که ارز مبدا میتواند هر ارزی باشد (ADA / ETH / BCH , ...) اما ارز پایه قطعا بیت‌کوین است و سود را به آلت کوین دریافت میکند،‌ برای همین این محصول را ربات معامله‌گر آلت کوین ساز نام‌گذاری کردیم.

  • رمزارزها ، محافظی در برابر تورم 

تورم بار دیگر سروکله اش پیدا شده و گریبان گیر همه شده است . اگر توانستید 10000 دلار یا حتی فقط 1000 دلار پس انداز کنید، به لطف تورم، ارزش پول شما اکنون 7.5٪ کمتر از یک سال پیش است. اما تورم دقیقا به چه معناست .  تورم معمولاً به عنوان فرآیندی تعریف می شود که طی آن کاهش ارزش یک ارز، مانند دلار آمریکا، منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات در طول زمان می شود. به زبان ساده، پول شما اکنون ارزش کمتری دارد و در نتیجه قدرت خرید شما از دست می‌رود.

رمزارز ها اغلب به عنوان یک ذخیره ارزش و محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می شوند که به محبوبیت و رشد انفجاری آنها افزوده است.  بایننس می گوید :  « بیت‌کوین اساساً یک دارایی کاهش‌دهنده تورم است، به همین دلیل است که شهروندان کشورهایی که ارزهای فیات ناپایدار دارند، به طور فزاینده‌ای از آن به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش برای محافظت در برابر تورم شدید و افزایش هزینه‌های کالاها و خدمات روزمره استفاده می‌کنند. برخلاف فیات، رمزارز را نمی توان به همان میزان با تغییر نرخ بهره و افزایش چاپ پول دستکاری کرد. از همه  مهمتر اینکه عرضه بیت کوین هرگز از 21 میلیون تجاوز نمی کند که آن را به یک ذخیره ارزش جذاب تبدیل می کند که در برابر تورم مقاوم است 

البته رمزارز ها به این بدنام شده اند که  بی‌ثبات هستند، به همین دلیل است که موارد خاصی از رمزارزها (مانند استیبل کوین‌ها) به‌عنوان یک محافظ تورمی در نظر گرفته می‌شوند. برخی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که استیبل‌کوین‌ها را به عنوان «پرچین تورم عصر جدید» توصیف می‌کنند .

مطالب وبلاگ

چند نوع ربات ترید دارید ؟
تست رایگان ربات ترید
فرق بین ربات تسلا و بانکی
کدام ربات ترید برای من مناسبه ؟
هوش مصنوعی ترید تلگرام
ربات دستیار ترید فارکس و کریپتو
خرید طلا بدون اجرت
ریسک فری ترید کن
آموزش ترید با بینگ ایکس
ربات ترید یا انسان
مدیریت سرمایه برای ترید با ربات
ربات هدیه بگیر از بینگ ایکس
ربات رایگان با اسپانسری صرافی بینگ ایکس
تحلیلگری را از صفر یاد بگیر
نظر 45 سبک تحلیل با هم روی چارت
بدون سرمایه اولیه درآمد دلاری داشته باش
زبان چارت و بلدی ؟
ربات تسلا نقطه ورود طلایی
سیگنال رایگان هوش مصنوعی
نظر 45 سبک تحلیل در مورد قیمت بیتکوین
78% سود با ربات ترید تلگرامی