مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

کدام رمزارز به عنوان ارز پایه بهتر هستند ؟ USTD یا BTC

Sunday، ۲۸ Esfand ۱۴۰۱

ارز دوم یا ( quote currency ) در جفت ارز ترید برای ارزش دادن به ارز پایه ( ارز اول ) کاربرد دارد . ارز دوم نشان می دهد که برای خرید ارز پایه باید چقدر پرداخت کنید .

وقتی شما جفت BTC / USDT را می‌خرید، اساساً بیت‌کوین را برای USDT می‌خرید و شرط می‌بندید که بیت‌کوین به نسبت قیمت ارز دوم ( USDT) بالا می‌رود. نرخ صرافی BTC / USDT نشان می دهد که برای خرید یک واحد از ارز پایه (بیت کوین) به همان میزان واحد از ارز دوم (تتر ) نیاز دارید.

حتما بخوانید : سفارش ربات معامله‌گر اختصاصی + قیمت و جزئیات

همچنین ببینید : ‌انواع ربات‌های معامله‌گر - دسته‌بندی و بررسی کامل

چگونه ارز دوم را انتخاب کنیم ؟

در حال حاضر احتمالاً به این فکر می کنید که همیشه ارزی که مالک آن بودید یا ارزی که نقدینگی بیشتری داشته را ترید کرده اید. این رویه درست و معتبر است و اکثر تریدرها این کار را انجام می دهند . اما در این رویه تحقیق و احتیاط زیادی وجود ندارد، اینطور نیست؟

خوب است که هنگام انتخاب یک ارز دوم ، ابتدا چند سوال اساسی از خود بپرسید ، مثلا برای ارز دوم چه برنامه ای دارید؟ آیا می خواهید از آن برای خرید سکه های دیگر استفاده کنید یا می خواهید از آن به عنوان ذخیره ارزش استفاده کنید؟ در این صورت، برای حفظ تغییر در ارز دوم باید دارایی های دیگر خود را بفروشید. پس اهداف سرمایه گذاری خود را سریعا مطرح کنید.

سپس معیارهای نقدینگی و تحلیل فاندامنتال ارز دوم انتخابی را در نظر بگیرید ؛ مانند معیارهای درون زنجیره ای ، معیارهای پروژه ، معیارهای مالی. نکته مهم آخر اینکه نوسانات، ثبات و میزان متمرکز بودن شرکت صادرکننده کوین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کریشنا رانگتا درباره فرآیند انتخاب ارز دوم خود در ترید می گوید : «وقتی یک ارز دوم را انتخاب می کنید، باید در نظر بگیرید که ارز برای چه امری استفاده می شود، چگونه استفاده می شود و اهداف شما چیست. من با این سوال از خودم شروع می‌کنم: در تلاشم تا به چه چیزی برسم؟ اگر فقط تراکنشی باشد که تنها یک بار قرار است انجام شود ، ممکن است ارز دوم متفاوتی را نسبت به زمانی که به دنبال ترید با آنها در بلندمدت هستم انتخاب کنم. من همچنین ریسک ها را در نظر می‌گیرم. اگر قرار است ارز دوم در منطقه ای با نوسانات بالا استفاده شود، یا اگر هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم، ممکن است بخواهیم قبل از تصمیم گیری تحقیقات بیشتری انجام دهیم. پس از آن به عرضه و تقاضا نگاه می کنم: چقدر از آن وجود دارد؟»

امروزه اولین گزینه های انتخابی بیت کوین و تتر هستند . بیابید بررسی کنیم که این دو ارز با پتانسیل بالقوه تا چه میزان این پیش نیازها را دارند .

مزایا بیت کوین به عنوان ارز دوم

● نقدینگی: بیت کوین حتی اگر محبوب ترین کوین رمزارز موجود نباشد، بسیار مشهور و دارای قدرت نقدینگی یا نقدشوندگی است که باعث می شود که نقطه شروع مطمئنی برای ورود به بازار باشد. پلتفرم های ترید آن را به عنوان ارز دوم در بسیاری از جفت ها مطرح می کنند. به عنوان مثال، در صرافی بایننس، می توانید بیش از 200 کوین (از جمله فیات) را در برابر بیت کوین ترید کنید.

● تحلیل فاندامنتال یا بنیادی(FA): اگرچه تحلیل فاندامنتال در رمز ارزها زمانی که اندیکاتور های شاخص‌های غیر سنتی به کار می‌روند، حساس و چالش برانگیز است . اما حداقل استانداردهای قوی وجود دارند که می‌توانند تحلیل خوبی از وضعیت یک کوین ارائه دهند. این معیارها در معیارهای درون زنجیره ای ، معیارهای پروژه، و معیارهای مالی هستند. با وجود اینکه تحلیل فاندامنتال بیت کوین موضوعی است که ارزش تفسیر جداگانه را دارد اما به نظر می رسد این پست موقعیت مناسبی برای نشان دادن پتانسیل این کوین است. Time Held می گوید که 62 درصد از کاربران بیت کوین را بیش از یک سال نگه می‌دارند ( هولد می کنند ) ، تراکنش‌های بیش از 100 هزار دلار در 7 روز گذشته، تا زمان نگارش ای متن ، 399.94 میلیارد دلار است. عرضه در گردش 19,128,618.00 BTC است که 91 درصد از کل بیت‌کوین‌هایی است که استخراج شده‌اند . کریس مولر، نویسنده ای در حوزه مالی می‌گوید: «پتانسیل بالای بیت‌کوین یکی از مزایای اصلی آن است.ارزش آن افزایش یافته است حتی اگر قیمت آن از نوسانات قیمت چشمگیر عبور کرده باشد. ارزش آن در حال افزایش بوده است . "

معایب بیت کوین به عنوان ارز دوم

● نوسانات: اگر اعصاب آهنین ندارید، احتمالاً نمی توانید بدون آسیب رساندن به سلامت خود از نوسانات بیت کوین چیزی نیست گذر کنید . تغییرات قیمت این دارایی به گونه ای بدنام است می تواند تا 60 هزار دلار اوج بگیرد و سپس به سرعت تا 20 هزار دلار کاهش پیدا کنید . اما اگر استراتژی شما یک سرمایه گذاری بلندمدت است و هدف بلندمدتی برای ارزش بیت کوین دارید که معتقدید در چارچوب زمانی که برنامه ریزی می کنید به آن خواهد رسید، این نوسانات کوتاه مدت و میان مدت می تواند برای شما استرس زا نباشد.

تتر به عنوان ارز دوم مزایا

● ثبات: در بازار کریپتو، چیزی شبیه به استیبل کوین به ماهیت ذاتی فیات مانند تتر (USDT) ،

بایننسUSD با نماد BUSD و غیره نزدیک‌تر نیست. آنها برنامه‌ریزی برای افق‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت را آسان‌تر می‌کنند و به فرآیند پس‌انداز شما کمک می‌کنند. ترید کردن مطابق با برنامه و ابزارهای تحلیل تکنیکال شما با استیبل کوین آسان تر از کوین های نوسان دار است.

مولر می گوید : تترUSDT تراکنش‌ها را آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند، سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند پول خود را در تتر (USTD) قرار دهند تا از نوسانات بالای سایر رمزارز ها جلوگیری کنند. تریدر با تبدیل ارزش به USDT می تواند خطر قرار گرفتن در معرض کاهش شدید قیمت رمزارز را کاهش دهد. همچنین انتقال بیت کوین به تتر بسیار سریعتر و کم هزینه تر از دلار آمریکا است .

معایب تتر به عنوان ارز دوم مزایا

● متمرکز بودن : یکی از معایب بزرگ تتر برای اعضای اختصاصی جامعه رمزارز، متمرکز بودن شرکت است. همچنین در یک رسوایی عمومی بود که کمیسیون معاملات آتی کالا ادعا کرد که تتر ذخایر فیات کافی در حساب‌های خود برای پشتیبانی از توکن‌های USDT تتر در گردش تنها برای 27.6 درصد از روزها در یک دوره زمانی نمونه 26 ماهه از سال 2016 تا 2018 داشته است. با این حال، اخیرا تتر گزارشی مستقل از یک شرکت حسابداری BDO منتشر کرده است که بر تعهد خود به شفافیت و مقدار کافی ذخایر تاکید می کند. با وجود اینکه این ترس‌ها در مورد USDT مدتی است که ادامه دارد ، در حال حاضر به نظر می‌رسد تتر پابرجاست. نمایندگان این شرکت در حساب رسمی توییتر خود اعلام کردند که تتر همیشه به طور کامل پشتوانه داشته است و نظرات تضمین کننده ارائه شده امروز یک بار دیگر این را تایید می کند که تتر در معیار شفافیت در این صنعت پیشی می گیرد."

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر آلت کوین میکر،‌ این ربات مانند یک ماینر کار میکند اما نه برای ماین و استخراج کردن بیت‌کوین، بلکه برای ساخت آلت‌کوین، چون سود خود را بر حسب آلت‌کوین ها میگیرد و با الگوریتم قوی و پیشرفته خود تعداد بسیار زیادی ترید را برای شما بر پایه بیت‌کوین انجام میدهد،‌به این صورت که ارز مبدا میتواند هر ارزی باشد (ADA / ETH / BCH , ...) اما ارز پایه قطعا بیت‌کوین است و سود را به آلت کوین دریافت میکند،‌ برای همین این محصول را ربات معامله‌گر آلت کوین ساز نام‌گذاری کردیم.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر بیت کوین میکر،‌ این ربات مانند یک ماینر کار میکند و با الگوریتم قوی و پیشرفته خود تعداد بسیار زیادی ترید را برای شما بر پایه بیت‌کوین انجام میدهد،‌به این صورت که ارز مبدا میتواند هر ارزی باشد (ADA / ETH / BCH , ...) اما ارز پایه قطعا بیت‌کوین است و سود را به بیت‌کوین دریافت میکند،‌ برای همین این محصول را ربات معامله‌گر بیت‌کوین ساز نام‌گذاری کردیم.

تتر یا بیت کوین ؟ کدام به عنوان ارز دوم بهتر است ؟

استیفن اتلجویک کارآفرین و فعال مطرح در حوزه رمزارز ها دیدگاه خود را درباره چگونگی و زمان مناسب برای انتخاب هر کدام از این دو رمزارز می گوید : « من می‌توانم بگویم که به عنوان ارز دوم بیت‌کوین قطعا بهتر است، زیرا درک ارزش آن در برابر سایر رمزارزها آسان‌تر است. از آنجایی که تتر دقیقاً در حالت 1:1 با دلار نیست، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جدید گیج‌کننده باشد و در واقع منجر به زیان‌های کوچک شود که شاید مورد توجه قرار نگیرند . قبول دارم که به طور کلی وقتی رمزارز را به ارزش دلار می‌بینید، ردیابی و نظارت بر آن آسان‌تر است، اما وقتی از رمزارز به رمزارز ترید می‌کنید، بیت کوین را به عنوان ارز دوم ثابت خود حساب می کنید .

با این حال، اگر از رمزارز به فیات ترید می کنید USD انتخاب بهتری نسبت به ارزهای دیگر (مانند یورو یا پوند ) است چراکه موارد دیگر می توانند نوسان بیشتری داشته باشند و یافتن داده های مرتبط با دلار بسیار آسان تر از سایر ارزها است. این عمدتا به دلیل مقررات مختلف و تفاوت در هزینه معاملات بین صرافی هایی است که در آن کشورها پشتیبانی می شوند. هر صرافی نرخ های متفاوتی دارد و این می تواند به بسیاری از عوامل اقتصاد کلان بستگی داشته باشد، به ویژه کشوری که رمزارز در آن ترید می شود. با نگه داشتن سرمایه در تتر به دست آوردن داده های ثابت بسیار آسان تر است، که به شما امکان می دهد در دراز مدت ترید بهتری انجام دهید.