مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

چگونه بهترین حد سود و حد ضرر رو مشخص کنم؟

Friday، ۲۶ Esfand ۱۴۰۱

مشخص کردن حد سود و حد ضرر معامله یکی از مهم تری بخش های یک معامله است. این که چقدر از یک روند توقع سود گرفتن داریم، صبر می کنیم معامله به حدسود برسد یا به صورت پرایس اکشنی خارج میشیم(یعنی یه نقطه مشخص برای حد سود نداریم) ، چطور یه حد ضرر درست مشخص بکنیم و... توی این مقاله قراره در مورد این مباحث مهم صحبت بکنیم.

چهار رکن معامله

برای این که شما یه معامله درست و صحیح انجام بدید باید 4 تا نکته رو قبل از ورود به معامله مشخص کنید:

1_حد ضرر در معامله

برای مشخص کردن حدضرر باید چند عامل مدیریت سرمایه ای رو در نظر گرفت. این که شما چقدر بالانس روی حساب معاملاتیتون دارید و روی هر معامله چقدر می توانید ریسک کنید حد ضرر شما رو مشخص میکنه در واقع شما بعد از این که حدضررتون رو مشخص کردید باید بیایید با توجه به اون درصد ریسک تون رو مشخص بکنید و در نهایت با یه حجم معین وارد معامله شوید.

2_ حد سود معامله

حد سود شما با توجه به نوع استراتژیتون مشخص میشه . همونطور که میدونید تریدرهای مختلف استراتژی های متفاوتی دارن و با توجه به استراتژیشون میان و حد سودشون رو مشخص می کنند. اگر می خواهید حد سود بهتری روی معاملاتتون داشته باشید می تونید معاملات قبلیتون رو بررسی کنید و ببینید که ایا می تونستید در نقاط بهتری از معامله خارج بشید یا نه.

همچنین یکسری از استراتژی ها حد سود مشخص و معینی ندارن و به صورت پرایس اکشن در حین روند خارج میشن.

3_ ریوارد به ریسک در ترید

ریوارد به ریسک یکی از نقاطی است که می تونه کلا شما رو از معامله ای که می خواهید بکنید منصرف بکنه. فکر کنیم که شما یه فرصت معاملاتی خوب پیدا کردید و همه علائم تکنیکالی رعایت شده و تمام گزینه های چک لیستتون تیک خورده. اگر شما ریوارد به ریسک معقولی نداشته باشید به کلی باید از اون معامله منصرف بشید. اگر نمیدونید ریوارد به ریسک یعنی چی باید بگم که در واقع همون نسبت درصد سود به زیان شماست. هیچ کس نمیخواد برای به دست اورن 10 دلار 100 دلار از بالانس حساب معاملاتیش رو توی ریسک ببره. پس در نتیجه حداقل ریوارد به ریسکی که شما باید داشته باشید 1به1 است. اکثرا میگن که باید ریوارد به ریسک بالای 2 به 1 داشته باشین . اما اگر کمی واقع بین تر باشیم توی بازاری مثل بازار فارکس ریوارد به ریسک های مقعول و منطقی 1 به 1 است.

4_ نقطه ورود به معامله

آخرین گام شما برای ورود به معامله باید مشخص کردن این باشه که با چه تکنیکی و در چه نقطه ای می خواهید وارد معامله بشوید. نقطه ورود شما خیلی می تونه از لحاظ روانشناسی روی شما تاثیر بزاره . اگر یه فرصت معامله خیلی خوب پیدا کردید ولی در نقطه اشتباهی وارد معامله شدید حتی اگر روند بازار رو درست تشخیص داده باشید به راحتی می تونید ضرر کنید. یا این که چند بار توی سود و ضرر برید تا شاید در نهایت سود کنید.

مشخص کردن حد سود با ربات استراتژی بانک

شاید چندین و چند بار برای شما اتفاق افتاده باشد که معامله کرده باشید روند تا نزدیکی حدسود شما رفته باشد اما در نهایت ضرر کرده باشید یا روند اول اومده و حد ضرر شما رو تاچ کرده بعد رفته به سمت حد سوددتان. این که یه ابزار درست برای مشخص کردن حد سود و حد ضررتون داشته باشید بسیار حیاتیه. ربات ترید استراتژی بانک با توجه به علم نوین پرایس اکشن میاد و نقطه ورود به معامله عالیی به شما میده .همچنین نقاطی رو به عنوان حمایت و مقاومت پرایسی مشخص میکنه که بازار به احتمال زیاد به اونها واکشن نشون میده.

اگر شما این ابزار رو در دست داشته باشید می تونید 4 رکن اصلی یه معامله به راحتی مشخص کنید. شما میتونید وارد وبسایت تریدینگ ربات شوید و انواع ربات های معامله گری در سبک های اتومات ، نیمه اتومات و دستیار ترید آشنا شوید . هر کدوم از این ربات ها مزیت های خاص خودشون رو دارن ربات معامله گری استراتژی بانک یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین ربات های مجموعه تریدینگ ربات است. شما می تونید این ربات رو با قیمت 1,499,000 تومن خریداری کنید و روند جدیدی در معامله گری خودتون ایجاد کنید.