مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

نکات ترید با ربات ترید - مدیریت ریسک و سرمایه حرفه‌ای

Tuesday، ۲۳ Esfand ۱۴۰۱

چقدر رو هر معامله ریسک کنم؟

توی مبحث تریدری و معامله گری 3تا رکن مهم وجود دارد که باید به اندازه رشد کنند و تقویت بشن.

  • تحلیل گری در ترید
  • روانشناسی معامله‌گری
  • مدیریت ریسک و سرمایه در ترید

مدیریت سرمایه یکی از سه رکن اصلی است که شما باید رعایت کنید. اینکه رو هر معامله و تریدی که انجام میدهید چقدر ریسک می کنید چه زمانی معاملتون رو فری ریسک می کنید، چند درصد بالانس حساب معاملاتیتون رو کلا توی ریسک می برید و... توی این مقاله قراره تک تک این موضوعات رو باز کنیم و نهایت برسیم به این که با توجه به سیستم معاملاتی که باهاش ترید می کنید چقدر حق ریسک کردن دارید.

ریسک را مدیریت کنید از بین نبرید

مبحث معامله گری و تریدری کلا با ریسک همراه. شما نمی تونید تو معاملاتتون ریسک رو از بین ببرید فقط می تونید اون رو مدیریت کنید یا با کسب تجربه اون رو به مقدار کم کاهش بدید اما حتی اگر شما 10 سال هم روی بازار های مالی یا هر بازار دیگه ای کار کنید ریسک شما از بین نمیره.

شما زمانی که یک معامله انجام میدهید حالت وجود داره یا سود می کنید یا ضرر. و نکته مهمی که وجود داره اینه که شما نمیدونید چه اتفاقی قراره بیوفته پس زمانی که یک فرصت معاملاتی خوب یا حتی عالی پیدا کردید فکر نکنید که الان شما معامله رو باز می کنید و بازار بلا فاصله از نقطه ورود شما شروع میکنه به حرکت به سمت حد سود شما. پس نکته اول و مهم اینه که رو هر معامله ای که انجام می دهید شما بعد از این که شرایط رو از فیلتر قوانین تکنیکالتون رد کردید سیستم مدیریت سرمایتون رو لحاظ کنید و بعد وارد معامله بشید.

خوش بین نباشید

آقای لی چایلر از بزرگترین سرمایه گذارن دنیا می گوید: امیدوار باشید بهترین اتفاق ها بیوفتد ولی برای بدترین شرایط آماده شوید. اشتباهی که همه تریدر های تازه کار انجام میدن که یه امر طبیعیه به خاطر این که مغز انسان برای کار کردن تو بازارهای مالی طراحی و تربیت نشده و در نتیجه احساساتش اذیتش میکنه. اشتباهی که همه انجام میدن اینه که فرصتی رو که پیدا می کنن برای معامله خیلی بهش خوش بینن و به این فکر نمیکنن که اگر نشد چیکار باید بکنن. در نتیجه اصلا اصول مدیریت ریسک و سرمایه رو در نظ نمی گیرن و بی حدو مرز تو معاملاتشون ریسک میکنن . همین عامل باعث میشه که خیلی زود کال بشن و از بازار خداحافظی کنن.

همون طور که بالا اشاره کردیم همه تریدر های بزرگ معاملات ضررده و اشتباه دارن ولی اونها نسبت به معامله خوش بین نیستن و بدترین سناریور رو در نظر میگیرن و برای اون اماده میشن.

قوانین مدیریت سرمایه

چند سوال و نکته است که شما باید با توجه به بالانس حساب معاملاتیتون و درصد ریسک مد نظرتون رعایت کنید.

روی هر معامله چقدر ریسک می کنید؟ این عامل بستگی به حساب معاملاتی و شخصیت خودتون و سیستم معاملاتی خودتون داره. همه میگن که شما نهایتا 5 درصد روی حساب معاملاتیت ریسک کن و در حالت معمول 2 تا 2.5 درصد. اما نکته مهمی که وجود داره اینه که برای حساب های کوچیک هم این قانون صدق میکنه یا نه؟ شما یه حساب 200 دلاری رو درنظر بگیرید که اکثرا با این مقدار پول شروع میکنن به ترید. 5 درصد 200 دلار میشه 10 دلار یعنی شما رو هر معامله حق نداری حدضرر بیشتر از 10 دلار بزاری. همین عامل باعث میشه که شما به ناچار وارد تایم های کوتاه مدت بازار بشید و معاملات مینور انجام بدید.

برای این که در تایم های مینور بتونید معاملات خوبی انجام بدید ربات ترید استراتژی بانک سیگنال های بسیار خوب و دقیقی به شما میده شما می تونید از وبسایت تریدینگ ربات به صورت رایگان این ربات رو به مدت 1 روز تست کنید. و با تکنیک مدیریت سرمایه می تونید سودهای خوب و کم ریسکی از بازار بگیرید.

نکته بسیار مهم دیگه ای که وجود داره اینه که مجموع معاملاتتون چقدر بالانستون رو توی ریسک میبره. شاید به کرات اتفاق افتاده باشه که چندتا معامله همزمان باز داشته باشید. باید برای خودتون مشخص بکنید که مجموع معاملات بازی که دارید با هر حجمی چقدر از حسابتون رو توی ریسک میبره.

و نکته و سوم اینه که تعداد معاملاتتون رو توی هفته و ماه مدیریت کنید. یادتون باشه همیشه فرصت معاملاتی وجود داره اما برای خودتون حد سود و حد ضرر هفتگی و ماهانه مشخص بکنید که اگر از اون بیشتر ضرر کردید یا سود کردید دیگه معامله نکنید.

اکثر معامله گرهای تازه کار دوست دارن که با حساب کوچیک بتونن سود های بزرگ در تایم های کوتاه مدت بازار بگیرن که البته این کار شدنیه اما شما باید ابزار درست داشته باشید . ربات دستیار ترید استراتژی بانک یکی از بهترین ربات های مجموعه تریدینگ ربات است. شما با در دست داشتن این ربات می تونید سود های خوب و معقولی از بازار بگیرید.

برای سفارش و خرید ربات می تونید وارد وبسایت تریدینگ ربات شوید و با انواع دسته ربات های معامله گری در سبک های مختلف آشنا شوید. قیمت ربات استراتژی بانک فقط 1,499,000 تومن است تقریبا 27 دلار رقمی که شما به راحتی می تونید با در اختیار داشتن ربات تو بازار بهش برسید برای سفارش و خرید وارد لینک زیر شوید.