مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

منطق و قوانین حاکم بر بازار‌های مالی - رمزارز - فارکس - بورس

Monday، ۷ Farvardin ۱۴۰۲

پیش از ورود به بازار، ما در حوزه تجارت اصل پارتو را می‌شناختیم. اما پس از مدتی مطالعه، شما ممکن است با اعتماد به نفس به بازار وارد شوید و فکر کنید که تجارت آنقدر سخت نیست و شما برتر هستید و می‌توانید مادر خانه هایی را که به تجارت مشغولند، شکست دهید. این امر، تمایل انسان به تخمین بالای خود و بیش از حد اعتماد به نفس است.

بعد از ورود به بازار و صورت گرفتن تعدادی معاملات بی‌انضباطانه، به زودی خود را با ضربات و پف‌هایی مواجه می‌کنید. اعتماد شما به هم می‌خورد و شما شروع به درک می‌کنید که با وجود نبوغی که دارید، هنوز نیاز به یادگیری دارید.

بنابراین، دو جناح اصلی در زمینه مشارکتی، بنیادی و فنی، منتظر شما هستند. در طول این دوره، کدام جناح به آن می‌پیوندید به طور کامل توسط "سرنوشت" شما تعیین می‌شود. اگر همه اطراف شما به بنیادی‌ها تمرکز کرده باشند، شما به جناح بنیادی می‌پیوندید؛ اگر همه اطراف شما به تحلیل فنی کوتاه‌مدت تمرکز کرده باشند، شما به جناح فنی می‌پیوندید.

این تقریباً مسیری ناگزیر برای هر سرمایه‌گذار و تریدر است.

در این دو جناح، اکثریت عظیمی از سرمایه‌گذاران برای بهبود مهارت‌های خود در این حوزه، مشتاقند. اگر شما تحلیل بنیادی را انتخاب کردید، شما باید شخصی شوید که مسلط به تحلیل بنیادی است. اگر شما تحلیل فنی را مطالعه می‌کنید، باید شاخص‌های فنی مختلف، حجم معاملات، علاقه‌مندی باز و سایر عوامل را به حداکثر برسانید.

ما ممکن است ضرر ببینیم، اما علت ضررهای ما این است که توانایی تحقیق و توسعه ما برای جلوگیری از آنها قوی نیست. ما تلاش خود را تا زمانی که توانایی برداشت کلی موجودیت در سطح بالاتری را داشته باشیم و در نهایت سودهای پایداری را بدست آوریم، ادامه خواهیم داد. این همان چیزی است که بیشتر سرمایه‌گذاران پیگیری می‌کنند.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر تمام اتوماتیک رئیس

با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران در این روند شکست می‌خورند چرا که در محیطی با زیادی نویز هستند که توجه‌شان را پرت می‌کند. پس از پیوستن به جناح بنیادی یا فنی، آنها اغلب کنترل خود را از دست می‌دهند. آنها اغلب متوجه می‌شوند که کنترل دقیق آینده به نظر خودشان کمی خودفریبانه به نظر می‌رسد، اما فقط به این دلیل شک دارند که همه اطرافشان همین کار را انجام می‌دهند.

در این دو گروه، اکثر سرمایه‌گذاران علاقه دارند مهارت‌های خود را در این حوزه به سطح بالاتری برسانند. اگر انتخابتان برای تحلیل بنیادی است، باید شخصی باشید که مسلط به تحلیل بنیادی باشد. اگر تحلیل فنی را بررسی می‌کنید، باید به اندازه کافی برای دستیابی به ترکیبی از شاخص‌های فنی، حجم معاملات، سود آوری و سایر عوامل تلاش کنید. ما ممکن است زیان کنیم، اما دلیل زیان‌های ما این است که توانایی تحقیق و توسعه ما برای جلوگیری از آنها قوی نیست. ما تلاش خود را تا زمانی که توانایی داشته باشیم که روند کلی را در سطح بالایی درک کنیم و در نهایت سود پایداری بدست آوریم، ادامه خواهیم داد. این همان چیزی است که بیشتر سرمایه‌گذاران تعقیب می‌کنند.

با این حال، بیشتر سرمایه‌گذاران در این روند ناکام می‌شوند چرا که با یک بسیاری از نویزها که آنها را پرت می‌کند، مواجه هستند. پس از پیوستن به اردوگاه بنیادی یا فنی، غالباً کنترل خود را از دست می‌دهند. آنها می‌یابند که کنترل دقیق آینده شان به نظر کمی خودخواهانه می‌رسد، اما تنها به این خاطر شک دارند که همه در اطرافشان همین کار را می‌کنند.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه محصولات ربات‌های معامله‌گر نیمه اتوماتیک ، ربات‌های معامله‌گر تمام اتوماتیک و یا ربات‌های دستیار ترید با کیفیت ترین ربات‌های بازار ایران را مشاهده کنید و با مراجعه به صفحه توضیحات محصولات ربات‌های تیم تردینگ ربات، جزئیات ربات‌ها ،‌بک تست‌ها و نتیجه عملکرد آن‌ها را مشاهده کنید.

وقتی که با سختی ها و مشقّت های بسیاری درکی از منطق تجارت پیدا کرده اید، به ناگهان یکی از دوستانتان را ملاقات می کنید که منحنی سرمایه گذاری اش هیچگاه به پایین نرفته و در فقط دو ماه ثروتش را هشت برابر کرده، با سخاوت تجربیاتش را با شما به اشتراک می گذارد... وقتی که قصد دارید فکر کنید که چگونه یک سیستم تجاری ایجاد کنید، دوست پسر دوست زن شما به عنوان کسی با حسّ بازار بی نظیر، شناخته شده است. به گفته افراد، هنگامی که او سفارشی قرار می دهد، کوه ها لرزیده و آسمان ها گریه می کنند... درست یا نادرست، یک جریان بی پایان از اطلاعات شما را تهاجم می کند. هر روز گزارش های تحلیلی مختلف بسترهای مختلف را مشاهده می کنید، افسانه های ستارگانی که سودهای بزرگی کسب کرده اند را می شنوید، ویدیوهایی درباره تجزیه و تحلیل و پیش بینی می بینید، کتاب می خوانید، و همه افراد اطراف در حال به اشتراک گذاشتن "رازهای" خود هستند...

ذهن شما با قطعات بیشماری از دانش و اطلاعات پر شده است. در این اقیانوس از اطلاعات، شما دانش تجارت خود را به هم می آمیزید. این دانش شامل بسیاری از مطالب است و شما باور دارید که درست است، اما در واقعیت، نمی توانید تصور کنید چقدر از حقیقت دور است.

این مسئله اساسی تریدینگ است: فهمیدن حقیقت تریدینگ. دشواری فهم حقیقت تریدینگ نه تنها به دلیل اینکه خود حقیقت بسیار پنهان است، بلکه به این دلیل است که شما باید این کار را در میان بی پایان اشتغالات انجام دهید.

چرا اینطور است؟ به دلیل اینکه تریدینگ یک زمینه است که نسبت آن 28 به 1 و یا حتی 19 به 1 است. بیشتر افراد، از جمله تریدرها، تحلیلگران، حرفه‌ای‌ها، پرسنل رسانه‌ای و... بطور اساسی آن را اشتباه می‌فهمند. با این حال، آن‌ها نمی‌دانند که اشتباه هستند. بیشتر افراد ممکن است به خوبی و با صمیمیت دانش خود را به اشتراک بگذارند، اما کلید مسئله در این است که فهم آن‌ها از صحت چیزی که باید درست باشد، در حقیقت اشتباه است. بنابراین، بازار با سر و صدای بی پایان و افسانه‌های غلط پر شده است. این مسائل با حقیقت مخلوط می‌شوند و یک جریان اطلاعات بی‌نهایت پیچیده را شکل می‌دهند. در اینجا، اثر هالو، انحیاز به بازماندگان و وهم عدم قابل ارائه شکل یک مارپیچ تشکیل می‌دهند که انسان‌ها را از یافتن راهی بیرون سخت می‌کند.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر تمام اتوماتیک موناکو


برای یک تریدر که می‌خواهد مستر تریدر شود، تنها ماموریتش استخراج حقیقت از این جریان پیچیده و بی‌پایان اطلاعات از طریق تجربیات خود و تفکر مستقل است. او باید پیچیده را ساده سازد و در میان جریان اطلاعات بی‌پایان نخ‌ها را باز کند، هر چیزی که اشتباه است را شناسایی و رد کند و به فلسفه تجاری خود برسد. سپس، با همه وسواسات بی‌پایان مقاومت کند و با پیوستگی اجرا کند. این همان دلیلی است که گفته می‌شود مغز معاملاتی از گذشته‌ها استخراج شده است و آنچه باید بکنیم، نه اختراع، بلکه درک و اجرا است. این دروازه دشواری است برای تریدینگ. بنابراین، آزمون تریدینگ در واقع درک تریدینگ و درک بازار فرد را ارزیابی می‌کند. اگر درک صحیح نباشد، از دام بیرون نمی‌توان فرار کرد. تمامی زندگی حرفه‌ای تریدر با امید و بی‌قدرتی پیوسته خواهد بود و در نهایت به سقوط منجر خواهد شد. تنها زمانی که درک تریدینگ صحیح است، می‌توانند واقعاً درک و اجرا کنند و در نهایت به پایان برسند.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر بیت کوین میکر

همان‌طور که در بیشتر زمینه‌های دیگر رواج دارد، برای کارآفرینانی که در حوزه تجارت می‌خواهند به افراد برتر تبدیل شوند، ماموریت آنها استخراج حقیقت از جریان پیچیده و بی‌نهایت اطلاعات است که باید آن را از تجربیات خود و تفکر مستقل به دست آورند. آنها باید پیچیده را ساده کنند و مشکلات را در جریان بی‌پایان اطلاعات برطرف کنند، همه چیز را شناسایی و از هر چیزی که نادرست است دور کنند و با تشکیل فلسفه تجارت خود، مقاومت بی‌پایان را داشته باشند و با پایبندی به اصول خود، عمل کنند.

همچنین ببینید : ‌خرید ربات معامله‌گر آلت کوین میکر

بنابراین می‌گویند هسته‌ی تجارت مشخص شده‌ است و کاری که باید انجام دهیم، نوآوری نیست، بلکه درک و عمل است. در این راستا آزمون تجاری در واقع درک تجاری و فهم بازار یک شخص را بررسی می‌کند. اگر درک نادرست باشد، از چارچوب بیرون نمی‌توان فرار کرد. تمامی زندگی حرفه‌ای تجاری او یک ترکیب مداوم از امید و بی‌قدرتی خواهد بود که در نهایت به سقوط منجر خواهد شد. تنها زمانی که درک تجاری درست باشد، می‌توان واقعاً درک و عمل کرد و در نهایت به موفقیت رسید.

بزرگترین عدالت در دنیای معاملاتی در این است که وقتی سرمایه‌های کنترل شده توسط یک تریدر بیشتر از دانش تجاری او می‌شود، ۱۰،۰۰۰ راه برای برداشتن آن‌ها توسط روند بازار نامطمئن وجود دارد تا زمانی که منحنی دانش و سرمایه‌اش هماهنگ شوند. در رودخانه زمان، دانش واقعی تجاری تنها پاسخ است.

مطالب وبلاگ

ربات ترید برای همه
ربات ترید  تلگرامی رایگان
هوش مصنوعی در ترید
هوش مصنوعی در ترید
300 میلیون سود در یک روز
ربات رایگان تلگرامی ستاره
تکنولوژی مولتی تایم فریم ربات
چند نوع ربات ترید دارید ؟
تست رایگان ربات ترید
فرق بین ربات تسلا و بانکی
کدام ربات ترید برای من مناسبه ؟
هوش مصنوعی ترید تلگرام
ربات دستیار ترید فارکس و کریپتو
خرید طلا بدون اجرت
ریسک فری ترید کن
آموزش ترید با بینگ ایکس
ربات ترید یا انسان
مدیریت سرمایه برای ترید با ربات
ربات هدیه بگیر از بینگ ایکس
ربات رایگان با اسپانسری صرافی بینگ ایکس
تحلیلگری را از صفر یاد بگیر