مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

قانون "حد ضرر طلایی" چیست؟ +‌ انواع روش‌های استاپ گذاری

Saturday، ۱۲ Farvardin ۱۴۰۲

قانون طلایی استاپ لاس چیست؟

برای معاملاتی مانند سهام، آینده ها یا فارکس، استاپ لاس بخشی از معامله است و تنها زمانی کارآمد است که در هر تراکنش استاپ لاس وجود داشته باشد و به آن پایبندی شود. امروز، من قانون طلایی استاپ لاس 3 به 1 را برای شما ارائه می دهم، امیدوارم که به سرمایه گذاری شما کمک کند.

استاپ لاس یک روش برای کاهش خسارت در معاملات بازار فعلی است و به طور مکرر اشاره می شود. با این حال، جوهر استاپ لاس تنها تنظیم یک قیمت استاپ لاس نیست. به خصوص در بازارهایی مانند فارکس و آینده ها که می توان در آنها جایگاه های بلند و کوتاه گرفت، تعداد زیادی استاپ لاس بدون شک باعث از دست دادن سرمایه قابل توجهی خواهد شد. رهبران بازار با استفاده از ترس مردم، شوک های تکراری، حتی صعود یا نزول یک طرفه را ایجاد می کنند تا قیمت های استاپ لاس معامله کنندگان کوتاه مدت را فراخوانی کرده و به سرعت بازگرداندند. ولتاژ روزانه معمول بازار سهام هم حدود 5٪ است، بنابراین اگر استاپ لاس شما را در 5٪ تنظیم کنید، آیا آن را نمی توان به طور مکرر ضربه زد؟

این نیاز به توجه به دو مسئله دارد:

اول، بررسی روند بازار، آیا بازار نوسانی است یا بازار روندی روشن دارد؟

دوم، تنظیم موقعیت استاپ لاس منطقی

قبل از هر چیز، مهم است که بفهمید ویژگی بارز بازار معاملاتی نوسان پذیری است و بیشترین زمان در یک روند نوسانی، بدون توجه به زمانبندی بزرگتر یا کوچکتر، قرار دارد. بنابراین، استراتژی سرمایه گذاری برای بازار نوسانی، استراتژی اولویت برای بازاریابان کوتاه مدت باید باشد.

ثانیا، شناسایی محدوده نوسان پذیری بسیار حائز اهمیت است. بالاترین و پایین ترین قیمت های نوسانات قیمت در دوره های اخیر را پیدا کنید. پس از یک صعود یا نزول شدید در بازار، یک موج اصلاحی بین این بالاترین و پایین ترین قیمت ها شکل می گیرد که گاهی اوقات بسیار طولانی می تواند باشد. به عنوان مثال، الگوهای رایجی مانند کنسلیداسیون مثلث یا کنسلیداسیون جعبه نیاز به مدت زمان طولانی قبل از شکل گیری نوسان جدید دارند. در مورد قیمت هایی که به عنوان محدوده انتخاب کنید، بستگی به دوره معامله شما دارد، آیا روزانه، هفتگی، 60 دقیقه ای و حتی دقیقه به دقیقه است. با استفاده از تجزیه و تحلیل قیمت برای تعیین دوره عملیاتی، الگوی واضحی از محدوده نوسانات پیدا خواهید کرد. قیمت استوپ لاس برای چنین نوساناتی باید در خارج از نقاط بالاترین یا پایین ترین قرار داده شود و نباید از استوپ لاس کوچک تر یا تریلینگ استوپ لاس استفاده شود. با ربات‌های ترید ما شما میتوانید به راحتی در هر دو حالت بازار های با نوسان و رنج به خوبی ترید کنید.

زمانی که قیمت به بالاترین نقطه می‌رسد، لازم است پایداری آن را مشاهده کرد. در بیشتر موارد، قیمت به منطقه محدوده برمی‌گردد. با این حال، اگر پایداری قوی باشد و همچنان ادامه داشته باشد و حجم معاملات ادامه یابد، می‌توان روند جدیدی را تعیین کرد و stop-loss را به trailing stop تغییر داد. این قیمت باید در یک قیمت قرار گیرد که بیشتر از یک دوره زمانی بیشتر از نقطه بالاترین یا پایین‌ترین باشد، و در سه دوره زمانی پشت سر هم هیچ بالاترین یا پایین‌ترین جدیدی وجود نداشته باشد. در این حالت می‌توان نتیجه گرفت که روند توقف کرده و وارد بازار محدوده شده است. به عنوان مثال، اگر دوره زمانی یک نمودار شمعی 5 دقیقه است، آنگاه trailing stop باید در یک قیمت قرار داده شود که توسط یک شمع بزرگ 5 دقیقه شکل گرفته است. اما به طور کلی، این قیمت نباید بیشتر از دو قیمت شمعی باشد، زیرا در خارج از این قیمت، سود باقی مانده معمولاً بسیار کم است. یکی از ربات‌های معامله‌گر نیمه اتوماتیک ما ربات توکیو است که با قابلیت ریسک فری کردن معامله میتواند شما را از ضرر های بزرگ نجات دهد.

قانون طلایی گذار لاس در مهارت های معاملاتی به این معنی است که سود نقطه تصفیه با سه برابری از ضرر نقطه توقف باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک سهم خریداری کرده و قیمت آن ۷% یا ۸% کاهش پیدا کرد، باید به موقع موقعیت خود را ببندید. هنگامی که سهم شما ۲۰٪ تا ۲۵٪ ارزش پیدا کند، باید به فروش آن فکر کنید و حریصانه صبر نکنید تا ارزش آن بیشتر شود. البته، درصد های این قاعده می تواند با توجه به وضعیت بازار تغییر کند، اما نسبت سه به یک همیشه باید حفظ شود.

بعضی از سرمایه گذاران ممکن است شک داشته باشند که اگر من یک استاپ لاس با اندازه 8٪ تنظیم کنم، سپس سهم بعد از فروش، به بیش از 50٪ ارزشش افزایش یابد، چه می‌شود؟ به نظر می‌رسد خطای بزرگی بوده است که فروخته ام و بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است دیگر به قانون ۳ به ۱ اعتقاد نداشته باشند. در واقع، دلیلی که ما استاپ لاس را در 8٪ تنظیم می‌کنیم، جلوگیری از افت بیش از ۱۰٪، ۲۰٪، ۲۵٪، ۴۰٪ یا حتی بیشتر است. می‌توانید آن را به عنوان یک کمیسیون بیمه کوچک ببینید که تضمین می‌کند یک خسارت ۸٪ تبدیل به خسارت ۶۰٪ نشود. آیا به این روش روی می‌آورید؟ برای بیشتر سرمایه‌گذاران، یک خسارت ۸٪ قابل مدیریت است، اما یک خسارت ۶۰٪ باری است که بسیاری نمی‌توانند تحمل کنند.

در بازار، ضعف‌های انسانی نمایان خواهد شد. زمانی که شما یک سهم را نگه می‌دارید و ارزش آن کاهش می‌یابد، بخشی از سرمایه شما را از دست خواهید داد و از آنجایی که ممکن است ارزش آن به صورت پایدار کاهش یابد، ترس از ادامه کاهش ارزش آن پدیدار خواهد شد؛ به جای اینکه بخواهید از طریق افزایش ارزش آن، ضرر قبلی خود را جبران کنید. به عنوان یک اقدام دفاعی، سیستم های معاملاتی همچنان باید برای تعیین اندازه ایستگاه از قانون 3 به 1 استاپ لاس پیروی کنند. در نهایت، به همه آرزوی موفقیت در سفر سرمایه گذاری می‌کنیم.

در ادامه، قصد دارم به شما چند روش علمی برای اعمال استاپ لاس در معاملات معرفی کنم.

هدف ما در ورود به بازار کسب سود و سودآوری است و روش‌های استاپ لاس، روش و وسیله‌ای برای حفظ امنیت سرمایه می‌باشند. برای کسب سود و سودآوری، لازم است که روش‌ها و وسایل مربوطه را به خوبی مسلک کنیم. برای جلوگیری از اتلاف سرمایه، اولین چیزی که باید انجام دهیم، یادگیری روش‌های علمی استاپ لاس است.


روش تریلینگ استاپ لاس - حد ضرر متحرک

روش تریلینگ استاپ لاس به معنای همیشه گرفتن بالاترین قیمت به عنوان قیمت خرید سهام توسط سرمایه گذار است و زمانی که قیمت سهام به محدوده استاپ لاس تعیین شده می‌رسد، زمان فروش است. هنگامی که سهام به طور مداوم در حال افزایش است، سرمایه گذار می تواند قیمت استاپ لاس را بر اساس میزان افزایش سهام تنظیم کرده و قیمت فروش را به طور تدریجی افزایش دهد. این دو مزیت دارد: اولاً، می تواند خسارت را کاهش دهد یا سود را قفل کند؛ دوماً، می تواند به طور پویا کنترل تفکر عملیاتی را کنترل کرده و باعث می شود که کنترل ریسک همیشه به عنوان یک سوپاپ ایمنی برای حفاظت از سرمایه سرمایه گذاری شود.

این نوع کنترل واقعاً بسیار ضروری است. این یک پیوند بی‌نیاز در تضمین این است که شما در معاملات روندی بیشتر به دست بیاورید و کمتر از دست بدهید و یک سیستم عملیاتی شخصی را تأسیس کنید. اگر این تنظیم با تکنیک‌هایی مانند میانگین‌های متحرک و خطوط روند ترکیب شود، در عملیات بازار خرسی به شکلی انعطاف پذیرتر خواهد بود.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر آلت کوین میکر،‌ این ربات مانند یک ماینر کار میکند اما نه برای ماین و استخراج کردن بیت‌کوین، بلکه برای ساخت آلت‌کوین، چون سود خود را بر حسب آلت‌کوین ها میگیرد و با الگوریتم قوی و پیشرفته خود تعداد بسیار زیادی ترید را برای شما بر پایه بیت‌کوین انجام میدهد،‌به این صورت که ارز مبدا میتواند هر ارزی باشد (ADA / ETH / BCH , ...) اما ارز پایه قطعا بیت‌کوین است و سود را به آلت کوین دریافت میکند،‌ برای همین این محصول را ربات معامله‌گر آلت کوین ساز نام‌گذاری کردیم.

روش استاپ زمانی (مدتی پس از باز کردن ترید)

با روش ایستای زمانی، مدت زمان معامله در بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شود. درست است که پیش از سرمایه‌گذاری در یک سهم، بهتر است بررسی کنید که آیا قصد دارید به صورت کوتاه مدت، متوسط مدت یا بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید. از تغییر از کوتاه مدت به متوسط مدت، متوسط مدت به بلندمدت و بلندمدت به سهامداری خودداری کنید. رویکرد صحیح برای یک معامله‌گر، پیروی از روند و شرکت در عملیات موج‌ها است. در این فرآیند، زمان عامل مهمی است زیرا زمان کارآیی استفاده از سرمایه یک مشارکت کننده در بازار سرمایه را تعیین می‌کند.

استاپ گذاری ضریبی (درصدی)

روش طلایی دیگر ، روش توقف ضریبی است که بیشترین الگوی توقف ضریبی استفاده شده در بازار سهام است. در این روش ما یک نسبت توقف ضریبی تعیین می کنیم، مثلا 10٪ ، 8٪ ، 5٪ و غیره. این روش توقف ضریبی برای جلوگیری از خسارت های بزرگتر از ساده ترین روش ها است. به عوامل بازار بستگی دارد که آیا از این روش استفاده شود یا خیر؟ برای مثال، در بازار گاو صافی، شما می توانید این نسبت را با توجه به شرایط گسترش دهید و در بازار خرسی، این نسبت را کاهش دهید. استفاده از این روش توقف ضریبی بیشتر به فهم شما از سهام و استراتژی های تجاری شما وابسته است. به علاوه، این روش توقف ضریبی همچنین می تواند جلوی خراب کردن روحیه سرمایه گذار توسط نوسانات بازار را بگیرد، زیرا وقتی ذهن شما روشن نیست، بهترین راه خروج و مشاهده است.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر بیت کوین میکر،‌ این ربات مانند یک ماینر کار میکند و با الگوریتم قوی و پیشرفته خود تعداد بسیار زیادی ترید را برای شما بر پایه بیت‌کوین انجام میدهد،‌به این صورت که ارز مبدا میتواند هر ارزی باشد (ADA / ETH / BCH , ...) اما ارز پایه قطعا بیت‌کوین است و سود را به بیت‌کوین دریافت میکند،‌ برای همین این محصول را ربات معامله‌گر بیت‌کوین ساز نام‌گذاری کردیم.

کلام آخر

این متن درباره اهمیت روانشناسی و تمرکز در معاملات کوتاه مدت است. تمرکز بر تنها سوددهی و عدم مدیریت احساسات می‌تواند باعث رفتارهای خودنابودکننده شود. معاملات کوتاه مدت نیاز به توجه به جزئیات، مدیریت روحیه و درک این نکته دارد که حتی کوچکترین جزئیات می‌توانند در موفقیت یا شکست تعیین کننده باشند، بنابراین باید بی‌اعتنایی را از خود دور کنید. به عنوان معامله‌گران، ما همه می‌دانیم که هر چه زودتر سود خود را ایمن کنیم، احساس آرامش بیشتری خواهیم داشت. بنابراین، انتخاب کلاس دارایی مناسب می‌تواند معاملات کوتاه مدت را بیشتر مورد توجه قرار دهد.