مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

سیگنال‌های ربات استراتژی بانکی + واگرایی‌ها

Thursday، ۲۵ Esfand ۱۴۰۱

ترکیب ربات استراتژی بانک با واگرایی ها

توی این مقاله قصد داریم نمونه هایی از ترکیب سیگنال ربات استراتژی بانک با واگرایی های اسیلاتور ها و بهتون نشون بدیم. تمام کاری که شما در حرفه معامله گری باید مرتب انجام بدید اینه که دائما استراتژیتون رو بروز کنید تا ریسک معاملاتتو کم تر بشه. ابتدا براتون مبحث واگرایی ها رو باز می کنیم در نهایت نقاط ورودی که ربات استراتژی بانک میدن رو بهتون نشون میدیم.

واگرایی ها یا دایورجنس ها

واگرایی ها یا همون دایورجنس ها به ما توانایی پیش بینی روی نمودار میده. یعنی قبل از اینکه روی نمودار و چارت شما اتفاقی بیوفته شما میتونید احتمال اتفاق افتادن یکسری سناریوهایی رو داشته باشید. توی مقاله قبل درباره اسیلاتورها و سیگنال اسیلاتور MACD صحبت کردیم توی این مقاله بیشتر درباره دایورجنس ها که روی همین اسیلاتور ها اتفاق میوفته صحبت می کنیم.

واگرایی یعنی پتانسیل معکوس شدن حرکت روند. یعنی اینکه یک نمودار در روند صعودی در حال حرکت است روی اسیلاتور ها ما یک سری اعلائم می گیریم که نشون میده این روند به زود عوض میشه.

توی تصویر زیر چند نمونه از واگرایی های رو براتون گذاشتیم

همون طور که توی نمودار های بالا می بینید بخشی که دایره کشیده شده نمودار در روند بوده ، چه روند صعودی و چه روند نزولی فرقی نمیکنه .به عنوان مثال در عکس اول زمانی که نمودار در حال ریزش بوده سقف و کف هاش پایین تر ساخته شده اما روی اسیلاتور که نسخه آروم شده نمودار بود و در اکثر مواقع حرکاتش با نمودار یکی بود این اتفاق برعکس شده. و 2 تا کف بالاتر از کف قبلی ساخته. اینجا نمودار اسیلاتور داره به ما هشدار میده. درواقع واگرایی میده که نشان از تغییر روند داره. اگر دقت کنید بعد از اون روند نمودار به صعودی تغییر کرده. فرقی هم نمیکنه که از چه اسیلاتوری استفاده می کنید حالا توی نمودار بالا ما از اسیلاتور های MACD و RSI استفاده کردیم

اما نمودار پایین هم به همون صورته. نمودار در روند صعودی سقف ها وکف های بالاتر میسازه و داره به حرکت ادامه میده. اما روی اسیلاتور ها ما همچین چیزی نمیبینیم . روی MACD 2 تا سقف اخر پایین تر از همدیگه ساخته شدن در صورتی که روی نمودار بالاتر ساخته شدن همچین روی اسیلاتور RSI هم به همین صورت است.

این جا اسیلاتور ها دارن به ما هشدار میدن که احتمال داره این روند به زودی عوض بشه. که اگر شما مشاهده بکنید روند به نزولی تغییر جهت داده و سقف ها و کف هاش پایین تر اومده.

نکات مهم درباره دایورجنس ها

1_ از اونجا که اسیلاتور ها شاخص های تاخیری به حساب میان خیلی مهمه که این دایورجنس ها رو کجا ببینید. چون به کرات مشاهده شده که اسیلاتور ها دایورجنس دادن ولی نمودار به حرکتش ادامه داده پس در شناسایی واگرایی ها دقت کنید.

2_ فرقی نمیکنه که شما در چه تایم فریمی روی چه جفت ارز یا بازاری کار می کنید اگر با اصول شناسایی واگرایی ها آشنا باشید خیلی می تونه در شناسایی روند به شما کمک کنه.

ترکیب واگرایی ها با ربات استراتژی بانک

سیگنال هایی که ربات استراتژی بانک در اختیار ما میزاره با توجه به اصول حمایت و مقاومت و علم نوین پرایس اکشن است. طبق گفته های بالا واگرایی هایی که ما روی اسیلاتورها مشاهده می کنیم می تونه به ما توانایی پیش بینی بده و خیلی از جاها جلوی ما رو از ورود به معامله اشتباه بگیره. به عنوان مثلا فکر کنیم شما فقط با اصول حمایت و مقاومت کار می کنید. در یک روند صعودی باشید و روند روی حمایت داینامیک باشد. شما معامله خرید باز می کنید و ضرر می کنید درسته که طبق استراتژیتون عمل کردید اما اگر با واگرایی های اسیلاتور ها آشنا بودید وارد معامله نمی شدید.

اگر شما با سیگنال ها ربات استراتژی بانک وارد معاملاتتون بشید به جرئت میشه گفت که 70 تا 80 درصد از مواقع نقاط ورود عالی به شما میدهد. برای این که شما بتونید سیستم معامله گری خودتون رو قوی کنید و تریدر حرفه ای تری بشید می تونید در کنار سیگنال های ربات از سیگنال های واگرایی اسیلاتور ها استفاده بکنید به صورتی که تایید بر نقطه ورود درست شما باشد.

اگر به این صورت پیش برید شما یک استراتژی بسیار قوی خواهید داشت که بهترین موج های و حرکت های بازار رو شکار میکنه.

توی وبسایت تریدینگ ربات مجموعه ای از ربات های معامله گری در سبک ها اتومات ، نیمه اتومات و دستیار تریدر وجود دارد شما می تونید با توجه به نیازتون ربات ترید مورد نظرتون رو سفارش بدید.