مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

بیتکوین یا آلت‌کوین - بررسی آلت‌کوین سیزن

Tuesday، ۲۲ Farvardin ۱۴۰۲

سلام به همه تردر‌ها، امروز دربارهٔ مسیری که به Altseason می‌رسد، صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات مقدماتی Altseason

Altseason یا «Altcoin season» به معنی فصل سکه‌های دیجیتالی به جز بیت کوین است. در این فصل، سکه‌های دیجیتالی به جز بیت کوین، سریعاً در قیمت‌ها صعود می‌کنند و در مدت کوتاهی (معمولاً چند هفته یا ماه) سرعت رشد شگفت‌انگیزی را به خود می‌گیرند. در این فصل، شرایط برای تریدرها مثل شرایط کریسمس است.

وقتی قیمت سکه‌های دیجیتالی به جز بیت کوین شروع به افزایش می‌کند، سرمایه‌گذاران به سرعت پول خود را از بیت کوین خارج کرده و به سمت دیگر ارزهای دیجیتالی معروف به «altcoins» هدایت می‌کنند. این موضوع باعث افزایش احتمال سود بیشتر تریدرها در طول Altseason می‌شود، در صورتی که قبل از پایان Altseason توانسته باشند سکه‌های دیجیتالی خود را به فروش برسانند.

بیت کوین و Altseason

در واقع، Altseason آغاز می‌شود وقتی سکه‌های دیجیتالی به جز بیت کوین شروع به پیشرفت نسبت به بیت کوین می‌کنند (وقتی قیمت سکه‌های دیجیتالی به جز بیت کوین نسبت به بیت کوین صعود می‌کند) و پایان می‌یابد زمانی که بیت کوین بر سکه‌های دیجیتالی غلبه می‌کند.
با این حال، این نمی‌تواند به معنای این باشد که هنگامی که قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد، نیازمندی‌های دیگر به طور خودکار افزایش پیدا می‌کنند. در واقع، در گذشته، بیت کوین به طور عمده به افزایش قیمت نمایندگان دیگر ارزهای دیجیتال کمک کرده است و پس از یک حادثه بزرگ، آن‌ها را به پایین کشانده است و ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معمولاً با هم همبستگی نزدیکی دارد. در بازارهای قبلی، قبل از اینکه نمایندگان دیگر به بازار بپیوندند و به سوی رشد مشتری بروند، بیت کوین به طور کلی به رشد خود ادامه داده است.

نکات کلیدی آلتکوین‌ها:

  • ارز دیجیتالی که به بیت کوین نباشد، به عنوان ارز دیجیتالی جایگزین شناخته می‌شود و به طور معمول نسبت به بیت کوین بیشتر حرکت قیمتی نشان می‌دهند و به دنبال بالا و پایین‌های شدید‌تری هستند که فرصت‌های بالا و پایین بالایی را به همراه دارند.
  • وقتی سهم بازار بیت کوین در بازار کلی ارزهای دیجیتال به شدت کاهش می‌یابد، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دیگر بیشتر می‌شود که به موجب آن شرایط Altseason شکل می‌گیرد.
  • پیش‌بینی شدن Altseason به دقت یک علم نیست و هیچ زمان و تاریخ رسمی برای آن اعلام نمی‌شود.
  • Altseason ممکن است چندین بار در سال رخ دهد و معمولاً در یک دوره نسبتاً کوتاه رخ می‌دهد.
  • برای حداکثر سود، برای فروش ارز دیجیتال‌های خود باید قبل از اتمام Altseason باشد، زیرا قیمت این ارزها به همان سرعتی که افزایش پیدا کرده‌اند، کاهش می‌یابد.
  • در دهه گذشته، چندین Altseason رخ داده است و همه آنها بلافاصله پس از کاهش سهم بازار بیت کوین شروع شده‌اند.
  • هر چه کاهش سهم بازار بیت کوین شدیدتر باشد، Altseason بزرگتری را به دنبال دارد.

چگونه از آلت‌سیزن استفاده کنیم؟

کلید برای بهره‌برداری از آلت‌سیزن، داشتن پول شما در آلت‌کوین‌ها پیش از شروع یا همان لحظه شروع آلت‌سیزن است. هنگامی که قیمت‌ها شروع به افزایش می‌کنند، به دقت توجه کنید و مطمئن شوید بیشتر از موقعیت‌های خود را قبل از پایان آلت‌سیزن و قبل از سریع فروپاشی قیمت‌ها فروش کنید. نگران فروش در نقطه بالای قیمت نباشید، بهتر است در مسیر صعودی سود را بگیرید و آماده باشید که همه چیز به همان سرعتی که شروع شده پایان پیدا کند!

چگونگی استفاده از Altseason آلت‌سیزن

(فصل آلتکوین‌ها) اغلب زمانی است که سودآورترین زمان در چرخه بازار رمزارزهاست، با این حال، همچنین پرخطرترین زمان است. با افزایش پتانسیل برای سود، خطر شما هم افزایش می‌یابد. در ادامه تمامی نکاتی که در طی آلت‌سیزن باید به آن‌ها توجه کنید آمده است:

  1. در آلت‌سیزن همیشه احساسات و هیجانات بسیار زیادی به وجود می‌آید. اگر سرمایه‌گذار جدیدی هستید، با احتیاط بروید. تفکیک تصمیمات سرمایه‌گذاری خود از احساسات یک راهکار آزموده برای کاهش ریسک و بیشینه‌سازی سود است.
  2. داشتن یک استراتژی خروج قوی کاهش احتمال اینکه به علت پایدار نگه‌داشتن سکه‌های دارای قیمت بالاتر، در اوج سوددهی آن‌ها را از دست بدهید.
  3. به تعهد خود بستگی دارد که آیا باید در زیادی از آلتکوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. درصورتی که به تنوع سرمایه‌گذاری نیاز دارید، کمی تنوع خوب است اما از تعداد زیادی از سکه‌ها نترسید و تنها سکه‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند و با اخبار مرتبط و جنبش‌های بازار در جریان باشید.
  4. مراقب باشید که احساسات شما به تصمیمات سرمایه‌گذاری شما تأثیر نگذارند. اگر سرمایه‌گذاری جدیدی هستید، با احتیاط عمل کنید.
  5. داشتن یک استراتژی خروجی محکم که باعث شود شما از سودهای خود در موقعیت بالاتر حداکثر استفاده کنید و پس از آن از سرمایه‌گذاری خود خارج شوید.
  6. بسته به سطح تعهد شما، از سرمایه‌گذاری در بیشترین تعداد altcoin ها اجتناب کنید. چندین نوع سکه را همیشه بودن یک ایده خوب است، اما در آن مقداری که نمی‌توانید آن‌ها را پیگیری کنید سرمایه‌گذاری نکنید!
  7. بپذیرید که نمی‌توانید در هر altcoin پمپینگ شده شرکت کنید. بهتر است انتخاب‌های خود را انجام دهید و با اخبار مرتبط و جنبش‌های بازار در حالت اطلاع رسانی باشید.
  8. حتماً سود خود را در راه رسیدن به بالاترین قیمت‌ها برداشت کنید تا از سودهای خود حداکثر استفاده کنید، قبل از اینکه قیمت‌ها دوباره پایین بیایند. اگر سود قابل توجهی به دست آوردید، ممکن است خوب باشد پیش از اصلاح قیمت‌ها مقداری از سکه خود را به فروش برسانید!
  9. استفاده از سود خود از Altseason برای سرمایه‌گذاری در Bitcoin و برعکس، به عنوان یک استراتژی محبوب شناخته شده است.

چه موقعی قرار است Altseason / بازار گاو بالا به اوج برسد؟

این سوال میلیون دلاری است که هیچ کس واقعاً نمی‌تواند به آن پاسخ دهد. در حالی که بازارهای رمزارزی به چرخه‌های خاص خود پیروی می‌کنند و می‌توان بر اساس حرکت‌های گذشته بازار پیش‌بینی کرد، هر دوره گاوبالایی متفاوت است و پیش‌بینی نقطه اوج Altseason یا هر بازار گاوبالای دیگر به شدت سخت است.

با توجه به این که هیچ کس واقعاً نمی‌داند دقیقاً کی اوج بازار گاوبالایی یا Altseason خواهد بود، هوشمندانه است که در حین رشد پورتفوی خود سود خود را بگیرید. فروش متوسط ​​هزینه‌ای (DCA) می‌تواند مفید باشد تا تأثیر نوسانات بازار را در طول سرمایه‌گذاری کاهش دهید.

آیا با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت altcoin ها نیز افزایش می‌یابد؟ به طور کلی، بله. قیمت بسیاری از altcoin ها با قیمت بیت کوین بسیار همبستگی دارد. با این حال، حضور "اولویت بیت کوین" نشان دهنده آغاز Altseason است.

توجه به این نکته مهم است که هیچکس نمی‌تواند به دقت بگوید کی اوج Altseason یا بازار خرسی خواهد رسید. بنابراین، در هنگامی که پورتفوی شما به ارزش افزوده می‌یابد، خرید و فروش در طول راه برای کسب سود مناسب است. در این راستا، استفاده از روش DCA می‌تواند برای کمینه کردن تاثیر نوسانات بازار در هنگام سرمایه‌گذاری، مفید باشد.

اگر قیمت بیتکوین افزایش پیدا کند، آیا قیمت ارزهای دیجیتال دیگر هم افزایش می‌یابد؟

به طور کلی بله، قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال با قیمت بیتکوین مرتبط هستند. با این حال، افزایش درصد بیتکوین در بازار، نشان‌دهنده شروع Altseason است.

چرا altcoin ها به Bitcoin وابسته هستند؟

یکی از دلایل اصلی که قیمت altcoin ها و Bitcoin به شدت هم وابسته هستند این است که بسیاری از altcoin ها با Bitcoin خریداری می شوند. اغلب قبل از خرید altcoin، Bitcoin خریداری می شود و قیمت هر دو سکه را بالا می برد.

همچنین، اگر کسی می‌خواهد از یک altcoin خود نقدشو بگیرد، بسیاری از صرافی ها ابتدا از فروش آن altcoin به Bitcoin می‌پردازند و سپس از فروش Bitcoin برای پول نقد استفاده می‌کنند، که هر دو قیمت را به طور همزمان پایین می کشاند.

دلیل دیگری که قیمت ها به شدت هم وابسته هستند، این است که هر دو در یک کلاس دارایی هستند و چیزهایی که در یک کلاس دارایی قرار دارند، به طور معمول با یکدیگر به بالا و پایین می‌روند.

چه چیزهایی باید برای پیش بینی Altseason مورد توجه قرار داد؟

مهمترین چیز کاهش اولویت Bitcoin است، که معمولاً پس از افزایش نمایی و به دنبال آن تثبیت اتفاق می افتد. علاوه بر این، حجم معاملات نسبی، فعالیت رسانه های اجتماعی، علاقه مردم به این دارایی ها، لیست کردن سکه های جدید و حجم مقالات خبری از پروژه های رمز ارز به عنوان نشانه های خوبی برای پیش بینی نزدیک شدن Altseason به کار می روند.

چه رابطه‌ای بین اتریوم و فصل الت‌ها وجود دارد؟

اتریوم به عنوان دومین رمزارز پرباوردنده و نقره به طلای بیتکوین، در دل بازار الت‌ها قرار دارد. شروع حرکات صعودی برای اتریوم معمولاً شروع فصل الت‌ها است، به ویژه با توجه به تعداد زیادی از الت‌ها و پروژه‌های DeFi که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته می‌شوند.

به طور کلی، پس از اینکه بیتکوین به صعود می‌پردازد و تثبیت می‌شود، قیمت اتریوم نیز باید قبل از اینکه الت‌ها بتوانند به یک رالی قابل توجه برسند، شروع به شکستن کند.

آیا الت‌ها می‌توانند باعث افزایش بیتکوین شوند؟

در واقع، بیتکوین به ندرت توسط الت‌ها تقویت می‌شود.

تجربیات بول ران‌ها و زمان‌های الت‌سیزن قبلی به ما آموخته‌اند که ارزهای دیجیتالی با سرمایه‌گذاری بالاتر (با شروع از اتریوم) قبل از آنکه ارزهای دیجیتالی با سرمایه‌گذاری کمتری حرکت به سمت بالا بگیرند، به سود می‌رسند. این اغلب پس از اینکه بیتکوین یک حرکت بزرگ به سمت بالا داشته و در پی آن حرکت به سمت جانبی داشته باشد، اتفاق می‌افتد که سبب کاهش هیمنویت بیتکوین و شروع الت‌سیزن می‌شود.

نکات مهم آلت‌سیزن

  • صعود بیتکوین - صعود نکردن التکوین نزول بیتکوین
  • نزول فوق‌العاده التکوین‌ها این سناریو تایید شده است
  • حتما قبل از ورود الت‌سیزن برای بقای خود مطمئن شوید هرگز از یادگیری دست نکشید.