مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) | پشتیبانی تلفنی : 09222342902

انواع ربات‌های معامله‌گر چیست و چرا باید از آنها استفاده کنیم؟

Thursday، ۱۴ Mehr ۱۴۰۱

ربات‌های ترید در مقابل معامله‌گری سنتی

همزمان با افزایش محبوبیت ترید یا همان معامله‌گری در بازار رمزارز‌ها، تعداد تریدر‌هایی که در ربات‌های ترید رمزارز استفاده می‌کنند نیز رو به افزایش است. این موقعیت بسیار به ترید سنتی(ترید دستی) شباهت دارد که در آن حجم زیادی از معاملات در بازار بورس نیویورک توسط الگوریتم‌ها انجام می‌شود. بیایید ترید خودکار را زیر ذره بین قرار دهیم که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

ربات ترید رمزارز چیست؟

ربات ترید رمزارز یک برنامه نرم‌افزاری است که به صورت خودکار و بر اساس یک استراتژی از پیش تعیین شده معاملات را اجرا می‌کند. اساساً، ربات‌های ترید در صرافی رمزارز از طرف شما سفارش خرید و فروش می‌کنند.

همچنین ببینید :‌دسته بندی و انواع ربات‌های معامله‌گر

تنها چیزی که لازم است انجام دهید این است که صرافی رمزارز خود را به وسیله یک API متصل کنید و یک استراتژی را راه‌اندازی کنید. بر اساس درجه کیفیت تنظیمات و عملکرد، ربات می‌تواند سیگنال‌ها و‌اندیکاتور‌های مختلفی را برای ورود و خروج از بازار رمزارز در زمان دلخواه استفاده کند.

شامل:

  • حد سود (take profit)
  • حد ضرر(stop loss)
  • حد ضرر شناور( trailing stop loss)
  • اندیکاتور مکدی (MACD)
  • انیکاتور آر اس آی (RSI)
  • اندیکاتور بولینگر بند (Bollinger)
  • و …

چرا از ربات‌های ترید رمزارز استفاده کنیم؟ 

دلایل زیادی وجو دارد که استفاده از ربات‌های معامله‌گر را توجیح میکنند، بیایید باهم به آن‌ها نگاهی بیندازیم

ربات ها احساس ندارند

یکی از قواعدی که هر ترید حرفه‌ای به آن پایبند است «کنترل احساسات» است. فعال کردن ربات برای پیروی از پارامتر‌هایی که در نظر گرفته‌اید، به پایبندی به این قاعده کمک بزرگی می‌کند. چرا که ربات‌ها احساس ندارند و فقط از استراتژی شما پیروی می‌کنند.

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر بیت کوین میکر

صرفه جویی در زمان 

ربات ترید رمزارز در حجم زیادی از زمان شما صرفه جویی می‌کند. دیگر نیازی به نظارت مداوم بر بازار نیست. ربات‌ها این نظارت را برای شما انجام می‌دهند. نیازی نیست به صورت دستی هر قیمت درخواست یا دستور را پیش‌بینی کنید. ربات‌ها از پس این کارها بر می‌آیند. 

همچنین ببینید : ‌خرید ربات معامله‌گر آلت کوین میکر

افزایش سرعت ترید 

ربات‌های ترید سرعت عمل بسیار بالاتری نسبت به انسان‌ها دارند و می‌توانند بلافاصله به نوسانات بازار واکنش مناسب را نشان دهند. انجام تعداد زیادی معامله در یک بازه زمانی کوتاه بسیار دشوار است، اما ربات‌های رمزارز به راحتی قادر به انجام این کار هستند. 

ترید در هر ساعت از هر روز

 بر خلاف بازار بورس سنتی، بازار رمز ارز هیچ گاه تعطیل نخواهد شد و ربات حتی در زمان استراحت و خواب هم به انجام معامله ادامه می‌دهد

همچنین ببینید :‌ خرید ربات معامله‌گر تمام اتوماتیک موناکو

ریسک‌های استفاده از ربات‌های معامله‌گر 

نکاتی هستند که قبل از استفاده از ربات‌های معامله‌گر باید مد نظر بگیرید. 

۱.نباید ربات‌ها را کاملا به حال خود رها کنید

شما نباید بعد از فعال کردن ربات ترید رمزارز، تا ماه بعد آن را به حال خود بگذارید. ربات‌ها مرتبا نیاز به مدیریت و به روز رسانی دارند تا بتوانند با وضع کنونی بازار منطبق شوند، در غیر این صورت احتمال دارد که به جای سود، ضرر کنید. 

۲.به نحوه ترید کردن و الگوریتم ربات ترید آگاه باشید 

ربات یک ابزار خودکار است نه طراح یا استراتژی. خود شما هستید که مشخص می‌کنید ربات برای ترید چه چیزی و با استراتژی فعالیت کند. برای ایجاد یک استراتزی به روش درست، لزوما نیازی نیست که در سطح حرفه‌ای ترید بلد باشید. اما برای جفت‌هایی که می‌خواهید ترید کنیدباید بازار را بررسی کنید، چارت‌ها را آنالیز کنید. و اصول اولیه ترید در بازار رمز ارزها را یاد بگیرید.

۳. نسبت به کلاه برداری‌ها هوشیار باشید 

کلاه برداری در حوزه ترید مسئله جدید یا غیر طبیعی نیست. پس حتما قبل از استفاده از یک ربات، درباره آن تحقیق کنید. ببینید چه مدت است که به بازار آمده است، نظرات کاربران آن را مطالعه کنید تا یک تصمیم درست بگیرید. 

۴. کیفیت ربات معامله‌‌گر را بررسی کنید

همه ربات‌های ترید رمزارز به کیفیت مورد نیاز و کافی کدنویسی نشده‌اند. از طرفی کیفیت نرم‌افزار بسیار مهم است. اگر کیفیت کم باشد احتمالا به جای سود، ضرر می‌کنید. کسب اطلاعات درباره رباتی که قرار است استفاده کنید راه خوبی است. همچنین بهتر است در روزهای اولیه استفاده از ربات با مبالغ کم عملکرد ربات را بررسی کنید تا بسنجید ربات چه عملکردی دارد.

انواع ربات‌های معامله‌گر در بازار ارز‌های دیجیتال

در ابتدا در نظر داشته باشید که ربات ترید رمزارز می‌تواند قابل دانلود باشد. مثل زمانی که نرم افزاری را روی کامپیوتر خود دانلود می‌کنید، ابری باشد ( در زمانی که از یک سرور ابری استفاده می‌کنید )، رایگان یا پرداخت شده باشد. اما تفاوت اصلی این است که عملکرد اصلی ربات چیست. در قسمت پایین چند عملکرد مطرح شده است: 

ربات ترند تریدینگ (معامله‌گری روند) 

ترند تریدینگ یک استراتژی است که به معنای تجزیه و تحلیل ترندهای دارایی‌های کریپتو و اجرای سفارش‌های خرید و فروش بر اساس این ترندها است. به عنوان مثال، اگر قیمت کوین افزایش یابد، ربات وارد یک موقعیت خرید می‌شود. و بالعکس، در صورت کاهش قیمت وارد موقعیت فروش می‌شود. در نتیجه ربات از تغییرات قیمت سود خواهد برد. 

ربات آربیتراژ 

ربات رمزارز آربیتراژ اگر تفاوتی بین قیمت یک کوین در دو بازار وجود داشته باشد، آن را ردیابی می‌کند. سکه را در جایی که قیمت پایین‌تر است می‌خرد و در جایی که بالاتر است می‌فروشد. ترید آربیتراژ در ابتدای تاریخ رمزارزها بسیار محبوب بود، زیرا قیمت‌ها می‌توانست بین دو صرافی بسیار متفاوت باشد. امروزه اسپرد بین مبادلات بسیار کمتر است و به کار‌گیری ربات‌های آربیتراژ سخت‌تر است، اما همچنان قابل استراتژی سود‌دهی هست. 

ربات وام دهنده کوین

برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال (برای مثال: پولونیکس و بیتفینکس) از وام دهی رمزارز‌ها پشتیبانی می‌کنند. به این معنا که یک معامله‌گر، رمزارز شما را به منظور ترید و کسب سود با آن قرض می‌گیرد. شما فقط باید یک نرخ بهره، مقدار رمزارز و مدت زمان را تعیین کنید. اما نوسانات رمزارز مشکل بزرگی است، به همین دلیل باید دائماً نرخ بهره را بررسی کنید و سفارش‌های جدید بدهید. ربات وام دهی در این مرحله به کمک شما می‌آید و بیشتر روال دستی را حذف می‌کند. 

ربات بازار ساز 

اساساً، بازارسازی به معنای گرفتن اسپرد بین قیمت خرید و فروش است. ربات‌های ترید، سفارش‌های محدود ( لیمیت اوردر ) را نزدیک به قیمت فعلی خرید و فروش می‌کنند. وقتی هر دو سفارش تکمیل شد، سود خواهید داشت. با نوسانات بازار، ربات ترید به سفارش محدود برای استفاده از اسپرد ادامه خواهد داد. بازارسازی در حال حاضر بسیار محبوب است و رقابت در این زمینه نسبتاً شدید است. بدیهی است که سودآوری بالقوه این روش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

ربات سیگنال

ربات سیگنال از سیگنال‌های خارجی برای سفارش خرید و فروش استفاده می‌کند. سرویس‌های زیادی به نام سیگنال‌دهنده وجود دارد که سیگنال‌ها را با هزینه می‌فروشند. این سیگنال‌ها معمولاً بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، شایعات بازار، اخبار و غیره هستند و اساساً نشان می‌دهند که کدام سکه و چه زمانی باید خرید/فروش شود. 

سخن آخر 

امیدواریم که در این مقاله دید کلی خوبی نسبت به ربات‌های ترید پیدا کرده باشید و به شما در تصمیم‌گیری برای استفاده و شناخت بهتر آن‌ها کمک کرده باشیم. 

برای اطلاع بیشتر میتوانید به صفحه دسته بندی ربات‌های معامله‌گر رفته و اطلاعات بیشتری مشاهده کنید.

مطالب وبلاگ

ترید اونقدرام سخت نیست
جشنواره هاووینگ بیتکوین🎁
دلار رفته بالا تو هم درآمدتو ببر بالا
ربات ترید برای همه
ربات ترید  تلگرامی رایگان
هوش مصنوعی در ترید
هوش مصنوعی در ترید
300 میلیون سود در یک روز
ربات رایگان تلگرامی ستاره
تکنولوژی مولتی تایم فریم ربات
چند نوع ربات ترید دارید ؟
تست رایگان ربات ترید
فرق بین ربات تسلا و بانکی
کدام ربات ترید برای من مناسبه ؟
هوش مصنوعی ترید تلگرام
ربات دستیار ترید فارکس و کریپتو
خرید طلا بدون اجرت
ریسک فری ترید کن
آموزش ترید با بینگ ایکس
ربات ترید یا انسان
مدیریت سرمایه برای ترید با ربات