مشاوره رایگان انتخاب ربات ترید مناسب شما | پشتیبانی تلگرامی(کلیلک کنید!) |‌ مشاوره تلفنی : ۰۹۲۲۲۳۴۲۹۰۲

6 صفت شخصیتی برای پرورش یا بهبود حرفه معامله‌گری روزانه

Friday، ۱۱ Farvardin ۱۴۰۲

ممکن است به نظر برسد که پرورش یک حرفه در معامله‌گری روزانه فارکس در مورد پیدا کردن یک استراتژی، تمرین مداوم آن و کسب بسته‌هایی از پول است. بله، این درست است. اما آیا ویژگی‌های ما در آن لیست هستند؟ برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق روزانه، شما باید ویژگی‌های خاصی را توسعه دهید تا یک استراتژی موثر را پیاده‌سازی کنید که در همه شرایط بازار نتایجی ارائه دهد.

ممکن است به طور کامل از آنها آگاه نباشیم، اما ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم و شاید در برخی موارد بفهمیم که باید بیشتر روی توسعه آنها کار کنیم. این ویژگی‌ها به طور فطری بخشی از ما هستند. این مهم است که بر روی پرورش این ویژگی‌ها که شما را به‌سوی ساخت یک حرفه معامله‌گری روزانه پربازده هدایت می‌کنند کار کنید.

خوب است بدانیم که همه معامله‌گران روزانه موفق در واقع دارای توانایی موفقیت بدون کار سخت نیستند. برای بیشتر آنها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد. با ادامه خواندن، خواهید فهمید که چرا بهتر است این مهارت‌ها را به زودی توسعه دهید تا به موفقیت دست یابید.

۱. انضباط در معامله‌گری

انضباط مرزها و پذیرش ذهنی را می‌طلبد. یکی از ویژگی‌های بسیاری که در معامله‌گری روزانه استفاده می‌شود، انضباط است. با این حال، برخی دیگر ممکن است مخالفت کنند و بگویند که یک برنامه معاملاتی خوب توانسته راه آنها به موفقیت باشد. اما آیا آنها به اندازه کافی انضباط داشته‌اند تا آن را دنبال کنند؟

بودن انضباطی زمانی حیاتی است که باید تصمیم بگیرید کدام محصولات را معامله کنید. هزاران محصول طی روز معامله می‌شوند و این امر بسیار پرهیزگار است که به شما در یک بار به نامزدی بی‌نهایت فرصت داده شود. برنامه‌ای را طراحی کنید که دور زمان‌های بهتر برای شما برای معامله می‌چرخد. یک محصول را برای معامله انتخاب کنید و هم به محصول و هم به برنامه‌ی خودتان پایبند باشید.

یکی از بهترین راه‌های حفظ انظباط در معامله‌گری استفاده از ربات‌ ترید است.

۲. صبر در ترید

اگر هنوز شروع به معامله نکرده‌اید، به زودی متوجه خواهید شد که این یک "بازی انتظار" با نیاز به بسیاری از صبر است - اما با سود عالی نیز همراه است. برای معامله‌گران مبتدی که کمبود صبر دارند و پیدا کردن انتظار یا تماشای بازار را دشوار می‌یابند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر شما در زمانی که هیچ چیز در بازار اتفاق نمی‌افتد وارد بازار شوید، ممکن است برای شانس خود سرزنش کنید و سعی کنید خیلی زود به معامله بپردازید یا از آن خارج شوید. این امر می‌تواند منجر به تأسف شما شود و کافی نیست.

خوبی استفاده از ربات‌های ترید این هست که این الگوریتم ها صبر بینهایت دارند و استراتژی را دقیق و به درستی اجرا میکنند.

۳. سازگاری با تغییرات در معامله‌گری

تغییر یک ویژگی است که یا همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد یا به هیچ وجه پذیرفته نمی‌شود. هنگام تبدیل شدن به یک معامله‌گر، شما به عنوان یک شغل، می‌پذیرید که معاملات روزانه همیشه در حال تغییر است. برای موفقیت در تجارت، شما باید از طریق برخی از عدم راحتی‌ها که برای سازگاری سریع با نوسانات لازم است، کار کنید. خیلی نادر است که دو روز معاملاتی وجود داشته باشد که شبیه به یکدیگر باشند، به این معنی است که شما باید به سناریوهای مختلف در بازار سازگار شوید.

۴. قدرت ذهنی تریدر

معامله‌گری روزانه بر این اساس است که قدرت ذهنی بدست آید که بازار به شما خسارات بسیاری وارد کند و شما بتوانید آن را تحمل کنید. در برخی روزها، ممکن است هیچ خسارتی برای شما پیش نیاید، اما در روزهای دیگر، همه چیز برای شما خسارت است و این می‌تواند احساس ناامیدی برای شما به دنبال داشته باشد. به طور مثبت، در زمانی که شما در دوره‌ای از باخت قرار دارید، این مرحله است که معامله‌گران حرفه‌ای به دنبال فرصت‌های بازگشت هستند. اگر تجارت خود را از دست دادید یا استراتژی شما نتایجی که انتظار داشتید را به دست نیاورد، ناامید نشوید. قدرت ذهنی یک تریدر هرچقدر هم که بالا باشد باز به ربات و هوش مصنوعی نمیرسد. پس حتما استفاده از ربات‌هاتی معامله‌گر را تجربه کنید.

۵. رها کردن

آمادگی برای خسارت به معنای این نیست که باید به دنبال ادامه معامله در بازار باشید و سرمایه خود را ادامه دهید. اگر قدرت ذهنی شما شجاعت را برای ترک دردهای مداوم خسارات شما بخشید، پس این کار را بکنید! بهتر است از ادامه دادن به معاملات خسران‌بار دست بردارید و به موقع از بازار خارج شوید.

۶.استقلال در تحلیل و معامله‌کردن

در ابتدای حرفه تجاری خود، بهتر است با تجار و منتورهایی تماس بگیرید تا به شما کمک کنند و اساس‌های لازم را برای شروع به تجارت بسازید. این افراد، ویدیوهای آموزشی، پادکست‌ها، کتاب‌ها، انجمن‌ها و مقالاتی را به شما پیشنهاد می‌دهند تا مهارت‌ها و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشید. با این حال، اگر می‌خواهید حرفه تجاری خود را به راه بیاندازید، باید بعضی از مهارت‌های حیاتی را به تنهایی یاد بگیرید. یک حس استقلال توسعه دهید و به دیگران وابسته نشوید. وابستگی به کمک یا نظر دیگران، خسته‌کننده است.

هنگامی که یک استراتژی تجاری موثر برای خود پیدا کردید، نباید به هر نظری که از دیگران می‌شنوید گوش دهید. بر روی انجام آن کاری که برای شما کارساز است تمرکز کنید.

ممنون بابت خواندن، شما هم عالی هستید ☺️